'For mange kg

I dag var eg på vekten og den viste litt mer enn eg hadde forventet. Ble nesten litt deppa når eg såg tallet. Hva som sto vil eg ikke si for det var litt mye for min selvtillit. 

Eg satt meg med med frokostbordet for å finne ut hvor mye eg ville gå med. Det var en del... Men det et mål til slutt. Eg kan ikke ha det som et mål med en gang for då kommer eg bare til å gi opp til slutt! Eg må ta det i små skritt. Tenkte å prøve å gå med 17 kg først. Då er eg nede i et rundt tall. Så kan eg ta et nytt steg etter det. 



Vis dere har litt tips til hvordan dere klarer holde vekten tar eg gjerne i mot det. Eller noe dere har gjort/gjør for å gå ned i vekt. 

6 kommentarer

Nina Cecilie

25.05.2017 kl.12:07

lykke til :)

REBECCA HOLDER

25.05.2017 kl.12:18

Åh, jeg kjenner meg så igjen i dette. Men ikke la det ødelegge dagen, eller motivasjonen din! Min vekt går opp og ned hele tiden, og jeg har en variasjon på 5 kilo pluss minus alt ettersom hvordan kroppen min er. Mitt beste tips er å presse seg på trening i starten, selv om man ikke vil. Bare for å gjøre det til en rutine. I starten var det et herk, jeg hadde IKKE lyst, men nå har jeg trent aktivt så lenge, at en dag uten trening er en kjip dag. I tillegg målte jeg midje, lår, armer osv FØR jeg startet, for når man trener bygger man også muskler, og disse veier mer enn fett. Jeg har gått ned bare 4 kilo siden Januar, men mistet 8 cm rundt midjen, og da er det liksom greit. Ikke stol på hva vekta sier hele tiden <3 Og ha ALLTID frukt liggende i kjøleskapet. Gjerne vanilje yoghurt/kesam også, slik at man kan lage seg en skål med det, istedenfor godteri, potetgull osv :-)

Caroline

25.05.2017 kl.15:12

REBECCA HOLDER: takk for tipsene :D Setter kjempe mye pris på det! <3

Sandra Marie

25.05.2017 kl.13:29

lykke til :)

ezedoll

25.05.2017 kl.18:09

Ingenting som heter "for mye kg"! Det er ikke tallet som avgjør sommerkroppen. Uansett, om man vil gå ned i vekt kan du drikke vann blandet ut med edikk om morgenen, før trening og når man skal legge seg. Vet om flere som har gått ned mellom 20 og 30 kg ved bruk av denne metoden. Lykke til! :-)

Frk.Lone

25.05.2017 kl.20:19

Det som er viktig å tenke på er å sette deg enda mindre delmål, f.eks 5 og 5 kg til ditt store mål på 17 kg, så gå videre etter det evt. Kutte ut alt av sukker og ha 50% salat eller grønnsaker på tallerkenen, 1/3 kjøtt/fisk og resterende i ris, potet eller pasta. Jeg spiser sjeldent brød, bytt det heller ut med havregrøt eller smoothie med masse havregryn til frokost, masse frukt og grønt og hjemmelaget energirundstykker basert på cottage cheese til andre måltider. Til middag spiser du hva du vil, men bare en porsjon. Det funker for meg, det er faktisk det eneste kostholdet jeg klarer å holde over tid, nettopp fordi det er så mye godt å velge mellom av frukt, grønt, bær og middager. :D

Ellers vil jeg anbefale deg å starte med 2 treningsøkter på ca 1 t i uka, og gå istedet for å kjøre bil om du bor i nærhet av butikker osv, hvis ikke gå 20-30 min hver dag. Denne kan deles opp i 10 min tidlig på dagen og 10 min på kvelden. Det handler om å skvise inn for å tilpasse dagen din, uten at du føler at du gaper over for mye på for kort tid. Det tar 6-12 uker å gjøre en ting til en vane.

Lykke til :D

Caroline

25.05.2017 kl.21:09

takk for tipsene :D

Skriv en ny kommentar

Caroline

Caroline

23, Bergen

Kategorier

Arkiv

hits